Każdy z nas wie, że nowoczesna technologia całkowicie zdominowała nasze życia. Zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Życie Częstochowy również toczy się wokół nowych technologii. Aby tu zaistnieć z promocją, musisz połączyć działania online, jak i offline. Nowoczesna technologia znacznie wpłynęła również na zachowania konsumenckie i potrzeby. Wyszukiwania lokalna od jakiegoś czasu zaczynamy w Internecie. Głównie mówimy tutaj o Google, ale też o mediach społecznościowych – Facebook, Instagram czy LinkedIn.
Z pomocą reklamy internetowej możemy od razu dotrzeć do klientów, którzy szukają właśnie Twojej firmy! Dzięki Internetowi możesz od razu otrzymać zlecenie lub skierować potencjalnych klientów do swojego lokalnego punktu. Dzięki internetowym narzędziom życie Częstochowy może nabrać tempa! Aby tak się jednak stało, musisz wiedzieć w jaki sposób wykorzystać Internet do promocji własnej firmy i rozwoju biznesu.
Jak wykorzystać lokalną reklamę?
Internet daje nam ogrom możliwości. Z tego powodu rekomenduje się prowadzenie działań marketingowych we wszystkich mediach społecznościowych jednocześnie, co skutecznie wpłynie na życie Częstochowy.
Płatna reklama Google Ads
Google Ads polega na płatnej reklamie linków sponsorowanych. W wyszukiwarce wyświetla się jako reklama w pierwszych 3-4 pozycjach wyszukiwania Google, jest oznaczona hasłem REKLAMA. W tym modelu reklamy płaci się na wejście na stronę, a stawka za kliknięcie zależy od Twojej konkurencji – działa to na zasadzie aukcji, podczas której na najwyższej pozycji wyświetli się strona tego przedsiębiorcy, który zapłacił najwięcej.
Żeby uruchomić kampanię linków sponsorowanych Google Ads, należy zalogować się do systemu. System daje możliwość targetowania reklam na określony obszar (miasto, województwo, kraj czy nawet promień od firmy). Wprowadzając dodatkowe rozszerzenia – np. numer telefonu czy rozszerzona lokalizacja, klient może zadzwonić od razu czy podjechać do punktu, co z pewnością dynamizuje życie Częstochowy.
Pozycjonowanie lokalne
W pozycjonowaniu lokalnym istotne są wyniki organiczne (czyli te naturalne, bezpłatne), ponieważ wzbudzają ogromne zainteresowanie wśród konsumentów. W związku z tym jest to najskuteczniejszy kanał dotarcia do użytkowników. Aby zająć wysokie pozycje, należy dobrze zoptymalizować stronę – zbudować wartościowy profil linków i włożyć sporo pracy w wartościową treść.
Skuteczność lokalnego pozycjonowania potwierdzają liczne statystyki, które mówią o tym, że:
- Prawie 80% użytkowników, którzy poszukują lokalnych usług, dokonują ostatecznie zakupu
- Prawie 90% użytkowników smartfonów i aż 85% użytkowników tabletów szuka fraz związanych z lokalnymi firmami (np. mechanik Częstochowa)
- Blisko 60% użytkowników szuka w Internecie usług lokalnych w trakcie podróży
A czego najczęściej szukają użytkownicy?
- Blisko 24% użytkowników poszukuje restauracji, bistro i kawiarni
- Aż 23% poszukuje sklepów w pobliżu
- 21% osób poszukuje usług
- 11% użytkowników szuka punktów z branży zdrowie i fitness
Reklama w mediach społecznościowych
Warto przyjrzeć się imponującym statystykom i zobaczyć, jak ich potencjał może wpłynąć na życie Częstochowy, gdy je odpowiednio wykorzystamy
- Z Facebooka w Polsce korzysta aż 14 mln użytkowników, z czego blisko 80% korzysta z Facebooka codziennie
- Z Instagrama korzysta w Polsce ponad 2 mln osób
- Jest aż ponad 1 mln kont na LinkedIn
Życie Częstochowy a lokalna reklama – podsumowanie
Media społecznościowe są potężnym narzędziem, które można wykorzystać do lokalnej reklamy, aby znacznie wpłynąć na życie Częstochowy. Jednak kluczem do sukcesu jest regularność w prowadzeniu strony, informowanie klientów o aktualnych promocjach czy wydarzeniach. Oprócz profili w social mediach warto jest również zwiększać zasięgi – a to z pomocą płatnego promowania i docierania do użytkowników, którzy już polubili stronę. Warto jest promować biznes lokalnie i przyczynić się do dynamizacji życia Częstochowy. Wielokanałowość w działalności Internetowej jest kluczem do sukcesu.
To dzięki rozwojowi Internetu Twoi klienci mogą przebywać w różnych miejscach – w zależności od indywidualnych preferencji. Jedni lubią korzystać z wyszukiwarki internetowej Google, podczas gdy kolejni szukają miejsc na mapach Google, czy wśród opinii i recenzji na Facebooku. Za pomocą spójnej strategii marketingowej na tych wszystkich kanałach, a także offline, dzięki analizom prowadzonych działań, możesz sobie pozwolić na skuteczne rozplanowanie i dysponowanie budżetem. Pamiętaj, że bez odpowiedniej strategii lokalna reklama nie zakończy się sukcesem.