Google Ads w Częstochowie
Otwierasz nowy lokal w Częstochowie i nie wiesz, jak zwabić do siebie klientów? Postaw na skuteczną reklamę Google Ads, dzięki której wyróżnisz się na tle konkurencji i zaczniesz odnosić sukcesy!
Google Ads Częstochowa – co to jest?
Google Ads jest systemem reklamowym firmy Google. Pozwala on tworzyć linki sponsorowane – czyli emisję reklam graficznych, tekstowych czy też wideo. Obejmuje on wyszukiwarkę Google i sieć reklamową różnych witryn z nią związanych – spotkać je można na przykład podczas przeglądania sieci, kojarzone są głównie z wynikami wyszukiwania, które pojawiają się po prawej stronie (PLA) lub na samej górze strony www z zielonym dopiskiem: reklama.
Co więcej, Google Ads na YouTube występuje w postaci różnych filmików, a na aplikacjach mobilnych – banerów graficznych. Nie ma tu wątpliwości, że ten system jest potężnym narzędziem, nad którym warto się zastanowić.
Google Ads – jak działa?
W jaki sposób działa Google Ads? Ten system działa poprzez dobór słów kluczowych – ich stawka zależy od ich popularności. Im będzie ona większa, tym ta stawka będzie wyższa. Działania prowadzone są w modelu licytacji, podczas której określa się maksymalną stawkę, jaką można wydać na jedno kliknięcie (CPC – cost per click).
Drugim rozwiązaniem jest CPM – cost per mille, czyli koszt za tysiąc wyświetleń – najlepiej sprawdza się w sieciach reklamowych i reklamach na YouTube. Należy tu dodać też to, że przy licytacji liczy się wynik jakości, na który składają się dopasowane reklamy, trafność, czy też historyczne dane związane z kontem. Ten wynik może zostać skontrolowany przy każdym słowie kluczowym. W przypadku wysokiej jakości reklamy, zwiększa się szansa na wyższe wyświetlanie w porównaniu do konkurencji.
Zalety Google Ads
Oprócz podstawowych zalet Google Ads takich jak:
- wysoka pozycja strony www w wynikach wyszukiwania Google,
- wzrost ruchu na stronie www,
- dotarcie do docelowej grupy osób,
- samodzielne określanie budżetu,
- możliwość rezygnacji w każdej chwili,
wybranie tej formy reklamy wiąże się też z wieloma innymi pozytywnymi czynnikami.
Na przykład:
- obecność w sieci wyszukiwania – codziennie miliony osób używa wyszukiwarki Google, wpisują tam różne zapytania, zazwyczaj dotyczące ich problemów – dzięki reklamie Google Ads będziesz mógł dotrzeć do tych odbiorców, których potrzeby będziesz mógł zaspokajać swoimi produktami czy też usługami,
- bezpośrednia prezentacja produktu – konkretna reklama z tytułem, zdjęciem, ceną, jak i nazwą sklepu sprawi, że odbiorcy będą w nią klikać i znajdą się od razu na karcie tego produktu, gdzie będą mogli dokonać jego zakupu,
- obecność w sieci reklamowej – nie tylko obecność w wyszukiwarce jest ważna, liczy się także sieć reklamowa, na której przebywają potencjalni klienci – istotne jest tu to, że dana reklama pojawi się tylko na tych stronach, z którymi będzie powiązana tematycznie,
- obecność na urządzeniach mobilnych – reklama będzie się także wyświetlała na tabletach czy też smartfonach, dzięki czemu klienci będą mogli w wygodny i szybki sposób skontaktować się z daną firmą lub po prostu dokonać zakupu,
- korzystanie z remarketingu – klienci nie zawsze od razu dokonują zakupu, często wrzucają coś do koszyka i po chwili go opróżniają, czyli byli o krok od złożenia zamówienia – w takiej sytuacji, za pomocą reklamy Ads – która będzie wyświetlana na odwiedzanych przez tę osobę stronach – możesz przypominać się ze swoją ofertą i zachęcać ją do zakupu lub kontaktu.
Ten sposób reklamy przynosi wiele korzyści, więc nie zastanawiaj się dłużej i wybierz skuteczne działania Google Ads.
Rodzaje Google Ads
W tym systemie wyróżnia się wiele rodzajów kampanii. Zalicza się do nich między innymi:
- kampanie w sieci reklamowej – są to graficzne banery, które pojawiają się na stronach partnerskich połączonych w sieci AdSense – na przykład popularne serwisy, blogi, portale branżowe, portale plotkarskie, jak i aplikacje mobilne,
- kampanie tekstowe w sieci wyszukiwania – jest to główny typ reklamy w tym systemie, wyświetla się on tym odbiorcom, którzy szukają określonych produktów czy też usług – trzeba w nich opisać szczegółowo ofertę i zawrzeć CTA – wezwanie do działania, na przykład: skorzystaj, zadzwoń lub kup teraz,
- kampanie na YouTube – są to reklamy wideo – pojawiają się na początku, jak i na końcu różnych materiałach, grach i aplikacjach,
- kampanie remarketingowe – umożliwiają one ponowne dotarcie do odbiorcy, który odwiedził daną stronę www, lecz nie dokonał zakupu – konieczne jest tu umieszczenie kodu na każdej podstronie,
- kampanie reklamowe Gmail – jest to możliwość promowania jakichś usług czy też produktów w systemie pocztowym Gmail – te wiadomości trafiają do górnej zakładki – oferty,
- kampanie produktowe – tak zwane Zakupy Google – ukazują reklamę danego produktu w postaci zdjęcia, tytułu, nazwy sklepu i ceny.
Jak widać, możliwości jest wiele, więc każdy znajdzie dla siebie najlepszą kampanię Google Ads.
Google Ads a koszty
Jakie są koszty Google Ads? Nie ma tu jasno określonej kwoty, gdyż wszystko zależy od oczekiwań danej firmy i jej budżetu, a także zakresu tej reklamy. Można tu jedynie wskazać, jakie są opcje opłat do Google. Rozliczane są one co miesiąc i wyróżnić tu można:
- CPC – Cost Per Click – jest to płatność za klikniecie – najpopularniejszy model,
- CPV – Cost Per View – jest to płatność za obejrzenia – sprawdza się przy filmikach,
- CPA – jest to koszt za pozyskanie akcji,
- ROAS – zwrot kosztów reklamy – jest to system zakładający maksymalizację konwersji.
Do kosztów takiej reklamy, można też doliczyć wydatki na agencję, która zajmie się obsługą całej kampanii.
Kampanie Google Ads – czy warto?
Nie jesteś pewien, czy Google Ads są dla Ciebie? Warto tu wziąć pod uwagę jego główne cechy:
- szybki efekt,
- dokładna analiza podjętych działań,
- konkretna grupa odbiorców,
- płatność za kliknięcie.
Nie ma tu żadnych wątpliwości co do skuteczności tego narzędzia. Co więcej, jest ono przeznaczone dla każdego, kto chce wypromować swoją markę w sieci. Nie ma tu też ograniczeń co do rodzaju biznesu czy też produktu. Jeśli chcesz zwiększyć zasięg swoich działań, zbudować świadomość marki, jak i zacząć więcej zarabiać, to postaw na Google Ads.
Google Ads – komu zlecić?
Do wyboru są tu trzy opcje. Pierwszą z nich jest samodzielne działanie – sam tworzysz konto, wyznaczasz budżet, określasz słowa kluczowe, piszesz teksty reklamowe, ustawiasz stawki i zasięg. Jeśli wydaje Ci się to zbyt trudne, to możesz skorzystać z pomocy eksperta z Google. Trzecią opcją jest zlecenie tego dobrej agencji reklamowej, która wszystko zrobi za Ciebie – jednak koszty będą wtedy dużo większe!