Content marketing w Częstochowie

Chcesz wypromować swój biznes w Częstochowie? Postaw na content marketing, który w skuteczny sposób sprawi, że będziesz odnosił sukcesy. Jak tego dokonać?

Content marketing – co to jest?

Zacząć tu należy od tego, czym jest content marketing. Najprościej mówiąc, jest to marketing treści, który polega na tym, żeby publikować takie treści, które będą wartościowe dla odbiorców. Wszelkie działania wchodzące w zakres content marketingu mają na celu zwrócić uwagę odbiorców, jak i zbudować trwałe relacje z wybraną grupą. Jest to bardzo znana i lubiana forma promocji firmy, która cieszy się coraz większym uznaniem. Zwłaszcza że może ona przybierać różne formy – nie muszą to być już tylko teksty. Świetnie sprawdzają się tu też filmiki, grafiki, wykresy, jak i webinaria. Możliwości jest tu wiele. Mogą one także wykraczać poza sieć – w postaci ulotek, folderów czy też gazetek.

Content marketing – jego zakres

Główne zadania content marketingu

Wiesz już, czym jest content marketing – to teraz warto poznać, jaki jest dokładnie jego zakres. Oprócz głównych zadań takich jak tworzenie i publikowanie ciekawych treści, zwrócenie uwagi wybranej grupy odbiorców, budowanie lojalności i zaangażowania – wyróżnić tu też można takie zagadnienia, jak na przykład:

  • optymalizacja treści pod kątem SEO,
  • prowadzenie bloga,
  • audyt działań marketingowych danej firmy i jej konkurencji,
  • ochrona reputacji danej firmy,
  • analiza content gap,
  • współpraca z blogerami i influencerami,
  • tworzenie artykułów sponsorowanych,
  • produkcja animacji, infografik i oprawy graficznej,
  • tworzenie różnych kreacji graficznych, takich jak na przykład banery, posty i animacje,
  • redagowanie e – booków i raportów

Jak widać wyżej, content marketing nie oznacza już jedynie pisania artykułów. Daje możliwość stosowanie różnego rodzaju treści, po to, aby dana firma mogła w urozmaicony sposób kontaktować się ze swoimi klientami.

Content konwertujący – co to jest?

Często można spotkać się z pojęciem content konwertujący. Czym on jest i na czym on polega? Są to działania, które mają pomagać w procesie zakupowym. W przypadku sklepu www, może to być na przykład:

  • przedstawianie produktu – opisy muszą być dokładne, ale i wciągające; klienci muszą w nich znaleźć wszystkie dane, jakie będą im potrzebne do podjęcia decyzji o zakupie,
  • opinie i oceny – przy zakupie produktu warto dać klientowi możliwość szybkiego ocenienia swojego zakupu,
  • recenzje produktów – warto je publikować w ramach bloga, dzięki czemu można zachęcić znane osoby z dużymi zasięgami do tego, aby przetestowały one produkt i wyraziły swoją opinię,
  • kalkulacje produktowe – chodzi tu o to, aby ukazywać, ile klient może zaoszczędzić kupując dany produkt.

Tak mniej więcej wygląda content konwertujący. Chcesz wiedzieć więcej? Zgłoś się do agencji marketingowej, która pomoże Ci w tym zakresie.

Copywriting a content marketing

Czym jest Copywriting

Może się tu wydawać, że copywriting i content marketing, to jedno i to samo zajęcie. Jednak tak nie jest. W przypadku content marketingu chodzi o długotrwałą strategię, opierającą na tworzeniu i publikowaniu treści, takich jak raporty, grafiki, artykuły, jak i podcasty. Muszą one wspierać firmę i angażować odbiorcę.

Copywriting to po prostu tworzenie treści – czyli na przykład opisy oferty, opisy produktów, czy też hasła reklamowe. Brane są tu pod uwagę wymagania odbiorcy, aby ciekawie odpowiedzieć na jego potrzeby. Nie ma tu miejsca na promocję treści i nie tworzy się planu działań – trzeba tu się skupiać nad tym, aby przyciągnąć jego uwagę. Copywriter ma dostarczyć treści i na tym kończy się jego praca, zaś dla content marketera to początek – musi on tak wykorzystać te treści, aby dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Teraz już na pewno nie będziesz mylił tych dwóch zagadnień.

Czy warto zająć się content marketingiem?

Masz firmę i nie wiesz, czy warto skorzystać z content marketingu? Jeśli chcesz dotrzeć ze swoją usługą czy też towarem do wybranej grupy klientów, to nie możesz pominąć tych działań. Musisz wiedzieć, że dzięki publikowaniu treści i filmików na swojej stronie www, jak i na social media, nawiązujesz więzi z klientami, gdyż dostarczasz im wiedzy, jakiej oni poszukują – na przykład mogą to być porady o twoich produktach. Możesz ukazywać, w jaki sposób coś się używa i naprawia czy też, jaki jest realny kształt i wygląd produktu. Te przykłady z pewnością powinny być wystarczające, aby przekonać Cię do tego, że warto prowadzić content marketing.

Kto zajmuje się content marketingiem w Częstochowie?

Specjaliści od content marketingu w Częstochowie

Jeśli szukasz pomocy przy dobrym content marketingu, to znajdziesz ją u specjalistów – czyli na przykład w dobrej agencji reklamowej. Możesz też wybrać freelancera, ale pamiętaj tu o tym, aby sprawdzić, jakimi odznacza się on opiniami. Obie metody będą liczyły się z kosztami, więc jeśli będziesz chciał zrobić to tanio – to możesz zabrać się za to sam. Ważne jest tu to, abyś najpierw dokładnie zaplanował swoje działania. Co więcej, musisz potrafić tworzyć ciekawe treści i je skutecznie promować. Nie zapominaj tu też o tym, aby na bieżąco kontrolować i analizować swoje działania. Musisz też być cierpliwym i wytrwałym, gdyż są do długotrwałe zadania. Stosując się do tych rad, z pewnością poradzisz sobie sam z tą formą reklamy.

Content marketing a korzyści

Nie ma tu wątpliwości, że content marketing wiąże się z licznymi zaletami. Do jego głównych korzyści można tu zaliczyć między innymi:

  • skuteczną formę promocji firmy, produktu, jak i usługi,
  • umacnianie pozycji strony www w Google – większy ruch na stronie www,
  • pozyskiwanie nowych klientów – wartościowych,
  • wzrost sprzedaży i zysków,
  • budowanie zaufania i wizerunku firmy.

To tylko niektóre z tych korzyści – jest ich dużo więcej. Jeśli chcesz się o tym przekonać, to zgłoś się do agencji reklamowej, która dobrze wie, jak do nich doprowadzić.

Content marketing – jakie narzędzia

Rodzaje narzędzi do content marketingu

Na koniec warto jeszcze tu wspomnieć o rodzajach narzędzi content marketingu. Jest ich bardzo dużo, więc każda firma z pewnością wybierze dla siebie właściwą formę. Mogą to być na przykład:

  • narzędzia interaktywne – widgety, aplikacje, jak i gry,
  • narzędzia do social media – posty, blogi, memy czy też vlogi,
  • narzędzia kontekstowe – poradniki, wydarzenia, opisy usług, jak i produktów, sondaże, quizy, galerie, konkursy, wideo, artykuły i raporty,
  • narzędzia mailingowe – e – magazyny, e – mail, e – booki, newslettery, foldery czy też katalogi.

Jest tego wiele, ale to też nie wszystkie. To o czym, należy tu pamiętać to to, że bez względu na wybrane narzędzie – zawsze trzeba tu dbać o to, aby zwrócić uwagę odbiorcy.

Agencja Częstochowa to idealne rozwiązanie marketingowe dla Twojej marki. Dzięki zaangażowaniu naszych specjalistów zbudujesz świadomość swojej marki, zadbasz o swój pozytywny wizerunek i dotrzesz z ofertą do nowych klientów. Dzięki temu, Twój biznes będzie stale się rozwijał, a Twoje dochody systematycznie będą się zwiększały.