Praca w marketingu - jak ją znaleźć

Praca w marketingu – jak ją znaleźć?

Szukanie pierwszej pracy zawsze wiąże się z dużym stresem i niepewnością. Osoba, która dopiero skończyła studia zwykle nie posiada jeszcze doświadczenia i tak naprawdę nawet nie wie od czego zacząć. Trzeba przyznać, że nie należy to do najłatwiejszych, obecnie bardzo ciężko znaleźć pracę w szczególności, właśnie będąc bez doświadczenia. Pracodawcom najczęściej zależy na tym, aby pracownik jak najwcześniej zaczął samodzielne działanie. Zwykle więc młode osoby decydują się na staż lub praktykę, właśnie w celu zdobycia nowych umiejętności i doświadczenia. Praca w marketingu jest często pożądanym celem do zdobycia. Jak ją znaleźć i jak zacząć?

Charakterystyka branży marketingowej

Branżę marketingową cechuje dynamiczny rozwój. Osoby pracujące w tej branży muszą śledzić aktualne trendy, ale także nowe narzędzia, które powstają w celu ułatwienia ich zadań. W tej branży nie ma czasu na nudę czy monotonie. Coraz to nowsze projekty wymagają całkowicie innego podejścia, nowych pomysłów i rozwiązań. Zwykle też wiele szkoleń przeprowadzanych wśród pracowników umożliwia im później łatwe przebranżowienie. Co więcej ciężko znaleźć firmę, która nie posiadałaby działu marketingu. Z drugiej jednak strony praca w marketingu to zwykle praca pod presją czasu, o krótkich deadlineach. Można w niej zdobyć wiele ciekawych doświadczeń, ponieważ nierzadko trzeba mierzyć się z bardzo trudnymi wyzwaniami. Jednak to one dostarczają najcenniejszych umiejętności.

Jak znaleźć pracę w agencji reklamowej

Praca w marketingu – jak ją znaleźć?

Praca w marketingu, jak każda inna wymaga pewnych umiejętności, wykształcenia i doświadczenia. Jednak głównym jej wymogiem jest osoba, która będzie w stanie wnieść coś wartościowego do agencji marketingowej. Jak znaleźć taką pracę?

  • Facebook – social media posiadają coraz to większe zastosowanie, jednym z nich jest właśnie możliwość szukania pracy. To właśnie tam pracodawcy często udostępniają swoje oferty i sami szukają pracowników. Często też powstają specjalne grupy, które zrzeszają osoby poszukujące pracy i pracodawców. Warto więc do takiej dołączyć i na bieżąco przeglądać pojawiające się ciekawe oferty. 
  • Bezpośrednie pisanie do agencji marketingowych – warto wysyłać CV do agencji, w których najbardziej chciałoby się podjąć pracę, nawet jeśli w danym momencie one nie rekrutują. Zwykle zostawiają sobie ten dokument i w razie potrzeby zwracają się do osoby, która go zostawiła. Można również w wiadomości do firmy napisać na jakiej dziedzinie głównie danej osobie zależy, natomiast ze względu na to, że nie posiada ona doświadczenia bardzo chętnie podejmie się stażu. To bardzo dobrze świadczy o kandydacie, widać, że chce się on rozwijać i zdobywać umiejętności. 
  • Akademickie biura karier – dla studentów lub absolwentów szkół wyższych warto zwrócić się właśnie do akademickich biur karier. Pomogą oni w znalezieniu stażu lub pracy, posiadają kontakty do wielu przedsiębiorstw i doskonale wiedzą kto w danym momencie potrzebuje młodej, gotowej do działania osoby. 
  • Rodzina i znajomi – praca w marketingu często zatrudnia osoby z polecenia. Warto więc zwrócić się do swoich bliskich z pytaniem czy, aby nie wiedzą nic o jakiejś wolnej posadzie lub praktykach bądź stażu. Nierzadko zdarza się, że posiadają oni takie informacje i są w stanie pomóc. 

Agencja nie jest równa agencji – jak dobrze wybierać?

Charakterystyka branży marketingowej

Przed wyborem odpowiedniej agencji marketingowej warto prześledzić jej stronę internetową. Zapoznać się z jej dotychczasowymi działaniami, celami i wartościami. Aby możliwa była dobra i owocna współpraca obie strony muszą „nadawać na tych samych falach” inaczej nie będzie to ani przyjemne, ani efektywne. Po uzyskaniu wszystkich potrzebnych informacji ze strony internetowej warto zwrócić się bezpośrednio do firmy. Tutaj powinno się zwrócić uwagę na sposób komunikacji, osoby pracujące w agencji i ich kulturę, a także sposób i rzetelność przekazywania informacji.

Oczywiście trzeba wiedzieć, że nie tylko sympatia jest wyznacznikiem dobrego wyboru. Warto prześledzić też następujące kwestie, takie jak: portfolio, wizerunek agencji, opinie i rekomendacje, doświadczenie, jakość realizacji. Praca w marketingu często wydaje się łatwa i przyjemna, oczywiście po części tak jest, trzeba jednak wiedzieć, że wymaga dużego zaangażowania, kreatywności i dużego poświęcenia.