Marketing szeptany w Częstochowie

Otwierasz nowy biznes w Częstochowie? Pamiętaj o skutecznej reklamie! To dzięki niej szybko i tanio zyskasz klientów. Jedną ze skutecznych metod promocji jest marketing szeptany.

Marketing szeptany – co to jest?

Czym jest marketing szeptany? Są to wszelkie działania polegające na tym, aby poprzez rekomendowanie, zachęcić odbiorcę do danego zakupu. Najczęściej są one prowadzone na różnych forach w sieci, ale nie tylko – mogą to być również wpisy w sklepach internetowych, porównywarkach czy też w jakiś serwisach z opiniami. Brane tu jest pod uwagę to, że klienci coraz częściej poszukują opinii na temat danego produktu czy usługi i to na ich podstawie podejmują decyzję o zakupie. Dlatego taka forma reklamy w sieci może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży.

Marketing szeptany – główne zadania

Czym jest Marketing szeptany

Chcąc dokładniej określić, na czym polega marketing szeptany, należy tu koniecznie podać, jakie są jego główne cele i zadania – najważniejsze to:

  • zwrócenie uwagi na dany produkt, usługę, jak i markę,
  • zachęcenie do podjęcia dyskusji o danym produkcie, usłudze lub marce,
  • wzmocnienie wizerunku marki,
  • kreowanie trendów na konkretne towary, usługi czy też marki,
  • wywoływanie pozytywnych relacji,
  • rozprzestrzenianie informacji o jakiś promocjach,
  • prowokowanie naturalnego ruchu na stronie www,
  • zamieszczanie linków do stron www.

Jedno należy tu jeszcze dodać – wszelkie zadania muszą być prowadzone w taki sposób, aby nie zaszkodzić promowanej marce. Wszystko trzeba dobrze rozplanować i uważać na to, aby marketing szeptany był etyczny.

Zasady marketingu szeptanego

Prowadząc marketing szeptany, trzeba trzymać się pewnych zasad, dzięki którym skutecznie stworzy się pozytywny wizerunek danej marki w sieci. W pierwszej kolejności należy pamiętać o tym, że wszystkie wpisy muszą być prawdziwe, nie mogą one dotyczyć jakichś nieprawdziwych danych. Co więcej, treści powinny być napisane w sposób poprawny, ale i dobry jakościowo. Warto tu dodać o tym, że posty z błędami będą źle świadczyły o danej marce.

Kolejną ważną zasadą jest tu to, aby wpisy były neutralne. Oczywiście mają one dotyczyć zalet danej marki, ale nie można też tu przesadzać z zachwalaniem jej, gdyż może się to szybko okazać złym posunięciem – taki wpis może zostać uznany jako spam. Odbiorca musi mieć tu wrażenie, że dany post jest autentyczny i że został on napisany przez realną osobę. Pamiętać też tu należy, że takie wpisy muszą być zgodne z charakterem i tematyką danego forum. Zalecane także jest kontynuowanie wątków niż zakładanie nowych. To, co również jest ważne, to to, że nie można takich samych postów umieszczać w kilku różnych miejscach – jest to rażącym błędem w marketingu szeptanym i z pewnością nie przyniesie to niczego dobrego.

Ile kosztuje marketing szeptany?

Koszt marketingu szeptanego w Częstochowie

Koszt marketingu szeptanego jest bardzo różny. Zależy on od tego, kto i jak wykonuje daną usługę. Spotkać można się ze stawkami już od kilkudziesięciu groszy za post – jednak trzeba tu mieć na uwadze, że nie będą to skuteczne i jakościowe wpisy – co może tylko zaszkodzić danej marce. Wybierając właściwą osobę do tej formy reklamy, należy najpierw sprawdzić, jaką ma ona opinie i jak wyglądają jej wcześniejsze prace. Wszystko po to, aby nie trafić na szeptacza, który spamuje i pisze niepoprawnie czy też nie na temat. Czasem naprawdę warto wydać więcej pieniędzy i mieć tę pewność, że usługa zostanie poprawnie wykonana.

Jak prowadzić marketing szeptany w Częstochowie?

Marketing szeptany możesz prowadzić sam – musisz tylko pamiętać o tym, aby przestrzegać wszystkich zasad. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, aby podjąć się tego zadania, to możesz skorzystać z oferty dobrej agencji reklamowej w Częstochowie. Taka firma, będzie wiedziała, jak dokładnie prowadzić zadania, abyś zyskał na tym jak najwięcej. Oprócz wartościowych szeptów na forach będzie też ona publikowała pozytywne opinie na Twoich profilach w social media. Wszystko będzie robiła w tak naturalny sposób, że żaden z odbiorców nawet się nie zorientuje, że nie są to wpisy od realnych osób. Dlatego już dziś podejmij decyzję o tym, czy chcesz sam zająć się tą formą reklamy Twojej marki w sieci, czy może wolisz zlecić to agencji.

Jak prowadzić skuteczny marketing szeptany?

Prowadzenie marketingu szeptanego w Częstochowie

Zastanawiasz się, jak prowadzić marketing szeptany, aby był on skuteczny? Zacznij od wybrania miejsca, w którym będziesz umieszczał wpisy – może to być jakieś forum internetowe. Dodaj taki post, aby nienachalnie wywołać dyskusję, następnie delikatnie wprowadzaj wpisy zachwalając daną markę. Pamiętaj tu też o tym, żeby być naturalnym. Wszelkie działania powinny być prowadzone w etyczny sposób – nie możesz tu pisać negatywnie czy też nieprawdziwie o konkurencji, gdyż będzie to od razu źle odebrane i możesz tylko zaszkodzić swojej marce. Jeśli uważasz, że nie poradzisz sobie sam z tymi zadaniami, to nie rezygnuj z tej formy reklamy – znajdź dobrą agencję lub specjalistę, który zrobi to za Ciebie. Z pewnością tego nie pożałujesz.

Korzyści marketingu szeptanego

Jakie korzyści można otrzymać z marketingu szeptanego? Przede wszystkim zbuduje się pozytywny wizerunek marki w sieci, ale i nie tylko w niej. W szybki sposób dotrze się też do większego grona potencjalnych klientów. Kolejną zaletą jest tu zwiększenie ruchu na stronie www, co prowadzi też do tego, że zyski firmy będą rosły! Warto też tu jeszcze dodać, że marketing szeptany sprawdzi się w każdej branży. Nie jest on też drogą inwestycją, gdyż jego działania prowadzone są na forach, serwisach czy social mediach – gdzie dostęp jest za darmo. Trzeba tu tylko bardzo uważać na nieudolne i zbyt nachalne wpisy, gdyż mogą one zostać odebrane jako nieetyczna czy też nieuczciwa forma reklamy – co z pewnością zostanie zapamiętane przez odbiorców.

Marketing szeptany a błędy

Czego unikać w marketingu szeptanym

Jak już wiesz, aby marketing szeptany był skuteczny, musi on być prowadzony w prawidłowy sposób – zwłaszcza w sposób etyczny. Musisz tu pamiętać, że odbiorcy są bardzo czujni i szybko dostrzegą nieprawdziwe, jak i kopiowane wpisy. Dlatego przede wszystkim nie umieszczaj takich samych postów w kilku miejscach – będzie to potraktowane jako spam, a nie prawdziwa opinia. Nie pisz też o danej marce w samych superlatywach, gdyż to też od razu będzie podejrzane. Stawiaj na neutralne i naturalne treści. Nie namawiaj do zakupu, nie używaj oficjalnego tonu i nie twórz też długich wypowiedzi. Krótki i konkretne posty będą tu miały najwyższą wartość. Zwracaj też uwagę, aby wybierać takie fora, aby były one dopasowane do promowanej marki.

Agencja Częstochowa to idealne rozwiązanie marketingowe dla Twojej marki. Dzięki zaangażowaniu naszych specjalistów zbudujesz świadomość swojej marki, zadbasz o swój pozytywny wizerunek i dotrzesz z ofertą do nowych klientów. Dzięki temu, Twój biznes będzie stale się rozwijał, a Twoje dochody systematycznie będą się zwiększały.