Reklama restauracji w Częstochowie

Reklama restauracji w Częstochowie

Dobrze obmyślana strategia dla pozycjonowania sprawi, że Twój lokal gastronomiczny będzie lepiej widoczny dla użytkowników w wyszukiwarce. Reklama restauracji to dobry krok, by zacząć zjednywać sobie klientów. W dobie mediów społecznościowych dużą rolę odgrywa właśnie społeczność, więc profil restauracji na Facebooku czy Instagramie to niemalże obowiązek dla posiadacza kawiarni, baru czy restauracji w Częstochowie. Warto te działania uzupełnić o reklamę w wyszukiwarce – Google Ads. Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu – dowiesz się, jak powinna wyglądać reklama restauracji. Dzięki skutecznej reklamie w Internecie nie będziesz musiał się martwić brakiem klientów.

Fanpage, czyli reklama restauracji na Facebooku

Reklama restauracji w social mediach

Twój potencjalny klient, zanim wybierze się do restauracji, najprawdopodobniej poszuka odpowiedzi na te pytania:

  • Co można zjeść w lokalu?
  • Za jaką kwotę?
  • Jaka panuje tam atmosfera?
  • Jak wygląda wystrój i jaka jest obsługa?

Fanpage prowadzony na Facebooku odpowie na pytania, które zadaje użytkownik. Strona na Facebooku ma za zadanie głównie poinformować o ważnych kwestiach, np. o innych godzinach otwarcia lokalu w święta, propozycjach na „danie dnia”, zmianie menu na sezonowe, promocjach ograniczonych czasowo czy nowych propozycjach w karcie.

Prowadząc fanpage, ważne jest, by pokazać funkcjonowanie restauracji „od kuchni”. Czyli nie tylko informuj klienta o zmianach, które widzi od razu, gdy przekroczy próg Twojego bistro, ale pokaż też, jak kucharze przygotowują danie, bariści parzą kawę czy pracowników wspólnie integrujących się poza pracą. Dzięki temu klienci mogą poczuć większą sympatię do obsługi i poczują więź z miejscem.

Wchodź w interakcje z klientami

Reklama restauracji w Internecie

Ważne jest, by zadbać o dobre relacje z fanami na fanpage’u. Zadbaj o to, by posty publikowane były regularnie. Reklama restauracji w Internecie opiera się na systematyczności. Ważne jest to, by posty związane były bezpośrednio z Twoją restauracją. Nie publikuj niczego, co nie dotyczy Twojego lokalu. Możesz postawić na ciekawe fakty dotyczące gastronomii, kuchni, na jakiej opiera się Twoja restauracja, możesz poinformować o lokalnych dostawcach czy produktach, które wykorzystujesz do stworzenia potraw itp. Dla obserwatorów możesz przygotowywać co jakiś czas zachęcające promocje i konkursy z nagrodami (np. darmowym drinkiem).

Wykorzystuj ciekawe grafiki i angażuj użytkowników do dyskusji. Reklama restauracji obejmuje wiele czynników, które połączone w całość zapewnią sukces. Zaskakuj swoich odbiorców, a zaobserwujesz zwiększenie zasięgów. W tym celu dobre są konkursy, akcje zachęcające klientów do dzielenia się zdjęciami z restauracji, udostępnianie postów i odpowiednie hashtagi. Tak przeprowadzona reklama restauracji zwiększy widoczność Twojego lokalu w mediach społecznościowych, a dodatkowo poprawi wizerunek.
Skuteczna w reklamie restauracji jest bezpośrednia komunikacja. Pamiętaj, by jej nie zaniedbywać i nie zostawiać komentarzy użytkowników bez odpowiedzi. Będąc właścicielem restauracji,, inspiruj ludzi, szczególnie zachęcając ich do dyskusji. Pytaj sam, i również udzielaj odpowiedzi.

Organizuj wydarzenia na Facebooku i udostępniaj menu

Skuteczna reklama na facebooku

Kolejnym aspektem do skutecznej reklamy jest stworzenie sekcji Menu. Bez karty dań nie istnieje żadna restauracja! Menu gwarantuje klientom przystępną informację o potrawach i cenach. Zadbaj więc o zakładkę Menu na Facebooku i przedstaw propozycje dań i kartę napojów. Przy okazji zadbaj o estetyczną grafikę i czytelność, a także regularnie aktualizuj menu.

Kolejne przydatne narzędzie do reklamy Twojego bistro to wydarzenia na Facebooku. Jeśli planujesz zorganizować coś ciekawego, np. specjalną promocję lub kulinarne warsztaty, niezwłocznie zorganizuj wydarzenie na Facebooku! Reklama restauracji dzięki wydarzeniom jest niezwykle skuteczna. Dzięki temu usprawnisz swoje zasięgi.

Instagram a reklama restauracji

Promowanie restauracji na instagramie

Reklama restauracji może się również odbywać na Instagramie. Nic nie zachęca użytkowników bardziej, niż atrakcyjnie wyglądające zdjęcia potraw i napojów, które sprawiają, że użytkownik ma ochotę odwiedzić dane miejsce. Publikuj posty o określonych porach, aby przyciągnąć klientów! Instagram ma największe grono entuzjastów, jeśli chodzi o zdjęcia. Dzięki reklamie restauracji na Instagramie zwiększysz swoje zasięgi.

Reklama restauracji za pośrednictwem różnych mediów społecznościowych, komunikacja z klientami, reklama internetowa Google Ads – to wszystko pozwoli Ci na skuteczne promowanie Twojego biznesu!